Sałatka z kapusty,papryki i marchewki do słoików

Kolejna sałatka z białej kapusty do słoików 

Przepis pochodzi z bloga Pyszne Kaprysy  ja dodałam od siebie zieloną paprykę.




1 kg białej kapusty
1 kg marchewki
1/2 kg czerwonej papryki
1 zielona papryka
1/2 kg cebuli

 zalewa:
1 szkl. octu 10%
1 szkl. cukru
1/2 szkl. oleju
2 łyżki soli kamiennej do przetworów
2 łyżki mielonego pieprzu ziołowego

Kapustę poszatkować,marchewkę zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Cebulę pokroić w półtalarki,paprykę pociąć na cienkie paski. Ja pocięłam używając szatkownicy do kapusty,wychodzą super cienkie paseczki,ale trzeba uważać na palce.
Wszystkie warzywa włożyć do dużej miski.



Składniki zalewy zagotować i gorącą zalać poszatkowane warzywa w misce. Dokładnie wymieszać,przykryć i odstawić na 12 godzin. Ja nie czekałam tyle czasu i po 4 godzinach napełniałam słoiki.
Słoiki pasteryzować 15 minut

Z tej porcji wyszły 4 słoiki o poj. 750 ml.



Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty