Wino malinowo-jeżynowe

Na długie jesienne i zimowe wieczory polecam domowe winko z  malin i jeżyn. Połączenie tych dwóch owoców okazało się świetnym pomysłem,bo wino w smaku wyszło rewelacyjne.




 na butlę 5 l:
 2,5 kg owoców
2,5 l wody
1 kg cukru

Maliny i jeżyny umyte i osuszone wsypać do butli. Wodę z dodatkiem cukru zagotować,wystudzić i wlać do balonu. Otwór  szczelnie zatkać korkiem z rurką fermentacyjną,butlę odstawić w ciepłe,słoneczne miejsce. Po 2-3 dniach wino powinno zacząć pracować. Cały proces fermentacji (obserwowałam to przez bulgotanie wody w rurce fermentacyjnej) trwał około 3 tygodnie. Kiedy wino przestanie pracować należy odcisnąć owoce używając do tego gazy lub bawełnianej szmatki. Czyste wino ponownie przelać do butli,zatkać korkiem i pozostawić do sklarowania,a trwa to kolejne 2-3 tygodnie. Po tym czasie przelać wino do butelek i pozwolić mu dojrzewać. 
Ja do mojego wina nie używałam żadnych drożdży ani innych dodatków i mimo tego wyszło rewelacyjne,dobrze sklarowane i nawet ma sporo procentów. Dokładnie nie wiem ile,ale da się odczuć wypijając kieliszek tego smacznego specyfiku.








Komentarze

Popularne posty