Domowe mleko kokosowe

Coraz częściej w moich przepisach używam mleka kokosowego więc postanowiłam zrobić je sama. Sposób wykonania jest bardzo prosty a efekt zadawalający. Prawdę mówiąc podchodziłam do tego trochę z niedowierzaniem,bo jak można zrobić mleko z wody? Teraz już wiem,że to możliwe i nawet dobrze smakuje. Konsystencja mleka nie jest taka jak z puszki,ale mi to wcale nie przeszkadza. Ważne,że nie ma zagęszczaczy,stabilizatorów itp. Domowe,smaczne i zdrowe i to się liczy.

Rozdrobnionych wiórek nie należy wyrzucać będą fajnym dodatkiem do owsianki,jogurtu czy deseru,można też zrobić z nich mąkę kokosową.



 


150 g wiórków kokosowych
1 litr letniej przegotowanej wody

Wiórki wsypać do garnka,zalać letnią wodą i odstawić co najmniej na 12 godzin.( Ja wiórki zalałam wieczorem,rano robiłam mleko). Następnie należy wiórki z wodą podgrzać do temp. 50 stopni po czym zmiksować blenderem przez kilka minut,odcedzić wiórki od mleka używając gęstego sita lub gazy. Mleko do picia gotowe.

Podobno mleko można przechowywać w lodówce do 3 dni,ale jeszcze nie próbowałam,bo moje zostało zużyte od razu. Koniecznie muszę zrobić następne.







Komentarze

Popularne posty