Kora orzechowa

To ciasto kojarzy mi się z jesienią.  Idealnie pasuje kolorystycznie i smakowo do tej pory roku a przecież
orzechy to dary jesieni.
Ciasto robiłam już wiele razy i ciągle mnie zachwyca. Przepis zaczerpnęłam od mniam... mniam
 



 ciasto:
8 białek
4 żółtka
3/4 szkl. cukru
200 g mielonych orzechów włoskich
100 g wiórków kokosowych
100 g rodzynek
4 łyżki mąki pszennej
2 łyżeczki proszku do pieczenia

krem:
sok z 1 puszki (820g) brzoskwiń
1 i 3/4 szkl. wody
5 łyżek cukru
2 budynie śmietankowe
1 łyżka mąki pszennej
4 żółtka
300 g masła

ponadto:
1 podwójna  paczka delicji pomarańczowych
1/4 szkl. mocnego naparu kawy
50 ml spirytusu
osączone brzoskwinie z 1 puszki
2 galaretki brzoskwiniowe





Rodzynki przelać wrzątkiem i osączyć. 
Wszystkie składniki na ciasto podzielić na połowę i upiec 2 takie same biszkopty.
Białka ubić na sztywną pianę,dodać porcjami cukier i żółtka,ubijać jeszcze przez chwilę. Następnie dodać zmielone orzechy,wiórki,rodzynki,mąkę i proszek do pieczenia. Bardzo delikatnie wymieszać i wylać na blaszkę o wym. 25/29 cm wyłożoną papierem do pieczenia. Piec 35 minut w temp. 170*C.

Sok z brzoskwiń zagotować z 1 szklanką wody i cukrem. Budynie zmieszać z mąką,rozpuścić w 3/4 szklanki wody,zmieszać z żółtkami. Wlać do gotującego się soku i ugotować gęsty budyń. 
Budyń należy wystudzić i zimny utrzeć z masłem na puszysty krem.

Blachę wyłożyć folią aluminiową,ułożyć jeden bakaliowy biszkopt,nałożyć połowę kremu. Napar z kawy zmieszać ze spirytusem,moczyć delicje i układać na kremie czekoladą do dołu,delikatnie wciskając je w krem. Na ciastka wyłożyć pozostały krem zostawiając kilka łyżek.Przykryć drugim biszkoptem i cieniutko posmarować odłożonym kremem.
Brzoskwinie pokroić w cienkie półplasterki,ułożyć na kremie.
Galaretki rozpuścić w 3 szklankach gorącej wody,pozostawić do stężenia. Tężejącą galaretkę wylać na górę ciasta.
Blachę z ciastem wstawić do lodówki na kilka godzin a najlepiej  na całą noc.








Komentarze

  1. Jesienne ciacho. Pysznie się prezentuje :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale mi smaku zrobiłaś:) też bardzo lubię to ciasto

    OdpowiedzUsuń
  3. ale pyszne,i jakie apetyczne:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj. Jesteśmy zbiorem blogów kulinarnych. Jeśli chcesz zwiększyć ilość odwiedzin swojego bloga i pozyskać nowych fanów, to serdecznie zapraszamy do dodania bloga do naszego Katalogu Smaków: http://katalogsmakow.pl (rejestracja w prawym, górnym rogu po kliknięciu w "MOJE KONTO". Pozdrawiamy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie:) dodałam i czekam na potwierdzenie:)

      Usuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty