Ogórki kanapkowe wg Elki

Przepisów na ogórki kanapkowe jest mnóstwo bo każdy ma inne potrzeby smakowe i tworzy przepis pod swój smak. Tak też ja inspirując się tym przepisem nieco go przerobiłam i utworzyłam swoją wersję na ogórki kanapkowe.




2,5 kg średnich ogórków 
1 czerwona papryka

Ogórki umyłam,pokroiłam nożem w podłużne plastry średniej grubości. Paprykę pokroiłam w cienkie paseczki. W słoikach układałam ciasno plastry ogórków i po kilka paseczków papryki.



zalewa:
3 szkl. wody
2 szkl. octu 10%
2,5 szkl. cukru
2 łyżeczki gorczycy
2 liście laurowe
1 łyżeczka ziela angielskiego
1 łyżeczka ziaren kolorowego pieprzu 
1 łyżeczka kurkumy
1 łyżeczka curry
2 łyżki soli kamiennej
2 duże ząbki czosnku pokrojonego w cienkie plasterki

Wodę,cukier,ocet i wszystkie przyprawy zagotowałam. Gorącą zalewą napełniałam przygotowane słoiki sprawiedliwie dzieląc przyprawy by w każdym słoiku znalazło się po kilka ziarenek.
Słoiki zakręciłam szczelnie nakrętkami ,włożyłam do dużego garnka i pasteryzowałam 5 minut.
Z tej porcji wyszło mi 9 słoików o poj. 400 ml.





Komentarze

Popularne posty