Sok z aronii i jabłek

O cennych właściwościach aronii już pisałam więc nie będę się powtarzać. Sok z aronii to prawdziwy skarb w spiżarni. Aronia sama w sobie jest dość cierpkim owocem więc dobre będzie połączenie jej z innymi owocami. Jeśli nie przepadacie za jej smakiem pomyślcie o tym i spróbujcie pokombinować łącząc ją z innymi owocami. Ja tak zrobiłam,połączyłam z jabłkami i powstał bardzo przyjemny w smaku soczek.
Polecam także sok z aronii i malin oraz  sok z aronii z cytryną i miodem.










2 kg aronii
2 kg jabłek (użyłam antonówek)
500 ml wody
250 g cukru

Oczyszczoną i umytą aronię wsypać do dużego garnka,wlać wodę i gotować 20 minut licząc od momentu wrzenia. Garnek odstawić do następnego dnia po czym odcedzić owoce od soku.
Jabłka obrać,pokroić w ćwiartki i usunąć gniazda nasienne. Włożyć po sokownika i gotować do momentu aż owoce oddadzą cały sok. Połączyć oba soki,dodać cukier i podgrzać na tyle by on się rozpuścił. Gotowy sok przelać do wypasteryzowanych słoików lub butelek,szczelnie zakręcić. Słoiki (butelki) pasteryzować 20 minut po czym wystudzić. Tak przygotowany sok można przechowywać wiele miesięcy.
Owoców aronii nie wyrzucamy,ponieważ możemy przygotować z niej dżem. Z jabłek natomiast otrzymamy wspaniały mus do jabłecznika.


 










Komentarze

Popularne posty