Domowy ocet jabłkowy

Przepis na domowy ocet jabłkowy jest prosty, jednak jego przygotowanie wymaga czasu i cierpliwości.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-kuchni/jak-zrobic-ocet-jablkowy-przepis-na-ocet-jablkowy-domowej-roboty_39822.html
Przepis na domowy ocet jabłkowy jest prosty, jednak jego przygotowanie wymaga czasu i cierpliwości.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-kuchni/jak-zrobic-ocet-jablkowy-przepis-na-ocet-jablkowy-domowej-roboty_39822.html
Żaden kupny ocet jabłkowy nie zastąpi nam takiego zrobionego w domu,a mianowicie chodzi o walory smakowe,zapachowe i zdrowotne. Już nie od dziś wiadomo,że ocet jabłkowy to skarbnica potasu,dobrych bakterii,aminokwasów i przeciwutleniaczy. Posiada on mnóstwo walorów zdrowotnych wspomagając leczenie wielu chorób.

Przepis na domowy ocet jabłkowy jest bardzo prosty,jednak jego przygotowanie wymaga czasu i cierpliwości. Na początek musimy wybrać dobry produkt,to znaczy dobrej jakości ekologiczne,niepryskane jabłka. W niektórych przepisach zaleca się robienie octu z obierek bądź też ogryzek jabłkowych. Ja swój ocet zrobiłam z całych jabłek,a dokładnie z papierówek.

Ocet jabłkowy – właściwości Dzięki produktowi bazowemu (jabłkom), ocet jabłkowy jest bogactwem składników odżywczych. W jego skład wchodzi duża grupa minerałów i pierwiastków śladowych, takich jak np. potas, sód, krzem, magnez, fluor, chlor, żelazo, miedź, fosfor, siarka, a także witamin z grup: A, B, C, E, P. Zawiera także pogromcę wolnych rodników w postaci beta-karotenu oraz kwas mlekowy, cytrynowy i octowy. Odpowiednie zestawienie tych związków pomaga przede wszystkim w oczyszczaniu organizmu ze szkodliwych produktów przemiany materii i toksyn. Wzmacnia również system immunologiczny, poprawia stan naczyń krwionośnych i reguluje gospodarkę kwasowo-zasadową.

http://bonavita.pl/ocet-jablkowy-niezwykle-wlasciwosci-i-zastosowanie-w-lecznictwie
Kwas octowy zawarty w occie jabłkowym niszczy bakterie, grzyby i wirusy. Jednak już twierdzenia, że ocet jabłkowy obniża cholesterol, hamuje apetyt - ułatwiając tym samym odchudzanie - i poprawia pracę układu krążenia, nie znajdują potwierdzenia w badaniach. Zewnętrznie, ocet jabłkowy był tradycyjnie stosowany do okładów na bóle głowy, jako dodatek do przygotowanych w domu preparatów na niedoskonałości skóry, takie jak wypryski i krosty, w celu złagodzenia obrzęków nóg i oparzeń słonecznych, przy zwichnięciach, żylakach, zapaleniu gardła, kaszlu, na poprawę stanu włosów i skóry.

http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/przydatne-w-kuchni/jak-zrobic-ocet-jablkowy-przepis-na-ocet-jablkowy-domowej-roboty_39822.html





1 kg jabłek papierówek
1 l wody przegotowanej letniej wody
4 łyżki cukru

cukru zaleca się 1 łyżkę na 250 ml wody

Jabłka dokładnie umyłam,pokroiłam na ćwiartki (wraz z gniazdami, natomiast zdrewniałe ogonki usunęłam). Pokrojone jabłka umieściłam w dużym słoju i zalałam  letnią,osłodzoną wodą. Słoik przykryłam gazą i przymocowałam gumką .
 Odstawiłam w ciemne, ciepłe miejsce. Bardzo ważne jest, aby jabłka podczas całego procesu znajdowały się pod powierzchnią wody, inaczej może pojawić się pleśń, a taki ocet nadaje się do wyrzucenia. Dlatego najlepiej jest przycisnąć jabłka szklanką lub nie za dużym talerzem (niezbędny jest dopływ tlenu dla prawidłowego funkcjonowania bakterii octowych). Aby zapewnić równomierny dostęp tlenu do całej powierzchni trzeba raz dziennie zamieszać zawartość słoja za pomocą drewnianej łyżki. Cały proces fermentacji wyniósł 3 tygodnie. Po tym czasie przefiltrowałam ocet i rozlałam do butelek. Octu już nie pasteryzowałam,ponieważ sam w sobie jest konserwantem,może stać długo i się nie zepsuje.

Proces fermentacji może się wydłużyć nawet do 5 tygodni,zależy to od temperatury pomieszczenia w którym stoi nastawiony ocet. U mnie trwało krócej,ponieważ słój stał w dość ciepłym miejscu,a wszystko to robiłam teraz w sierpniu.


Komentarze

Popularne posty