Dyniowo - twarożkowe placuszki

Tak smacznych placuszków dawno nie jadłam. Moje kubki smakowe oszalały i domagają się jeszcze. Pierwszy raz zrobiłam placki z dodatkiem dyni i zniknęły błyskawicznie. Połączenie dyni i twarogu zgrało się idealnie i do tego słodkie rodzynki oraz aromatyczny rozgrzewający świeży imbir,który nadaje całego smaku placuszkom.
Przepis pochodzi z bloga Kwestia Smaku 
 

 

200 g surowej dyni
1 łyżka masła
1/2 łyżeczki startego świeżego imbiru
200 g chudego twarogu 
2 łyżki namoczonych wcześniej rodzynek
1 czubata łyżka cukru z wanilią
4 łyżki mąki pszennej
2 jajka
szczypta cynamonu

W przepisie autorka proponuje 5 łyżek cukru,których ja ich nie dałam. Dałam jedynie domowej roboty cukier z wanilią,dla mnie placuszki były wystarczająco słodkie. Oprószyłam je tylko lekko pudrem cukrem.

Dynię należy zetrzeć na tarce (  ja starłam na grubych oczkach). Masło roztopić na patelni,dodać dynię i starty imbir. Smażyć ok. 5 minut by dynia zmiękła.
Twaróg rozgnieść widelcem,dodać cukier waniliowy i żółtka,wymieszać. Dodać dynię ,rodzynki i szczyptę cynamonu. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę i połączyć z masą dyniowo-serową,dodać mąkę i delikatnie wymieszać.
Placuszki smażyć na rozgrzanej patelni,lekko posmarowanej olejem na rumiano z obu stron. Po upieczeniu delikatnie oprószyć pudrem cukrem.











Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty