Domowa przyprawa warzywna - domowa wegeta

Kolejna porcja domowej przyprawy warzywnej gotowa. Pachnąca,aromatyczna i naturalna mieszanka,która wzbogaci smak każdej potrawy. Kiedy kończy się jedna porcja szykuję następną,bo warzywa w kuchni to podstawa. Oczywiście te świeże są na pierwszym miejscu i jest to obowiązkowy zestaw do każdej zupy czy sosu,a te suszone to taki element dopełniający smak każdej potrawy.
Warzywa do przyprawy suszę sama używając tych wyhodowanych w moim ogrodzie. Obraną marchew,pietruszkę i seler ścieram na tarce na grubych oczkach. Można warzywa pociąć w plasterki,ale te starte na wiórki szybciej się suszą. Por siekam na krążki,cebulę w piórka a czosnek w plasterki.
Układam na dużych piekarnikowych blachach wyłożonych papierem do pieczenia,wstawiam do piekarnika i suszę przy lekko uchylonych drzwiczkach używając termoobiegu  w temp. 50*C przez kilka godzin pierwszego dnia i kilka godzin następnego dnia. W ten sam sposób suszę koperek,natkę pietruszki i liście selera.









 150 g suszonych warzyw (marchew,pietruszka,seler,por)
75 g suszonej cebuli
10 g suszonego koperku
5 g suszonej natki pietruszki
5 g suszonych liści selera
15 g suszonego czosnku
5 g suszonych ziół prowansalskich
5 g suszonego lubczyku
10 g mielonej kurkumy
80 g soli morskiej gruboziarnistej


 Wszystkie suszone warzywa rozdrobniłam za pomocą blendera do pożądanej przeze mnie grubości,zmieszałam z kurkumą i zmieloną solą morską.

Gotową mieszankę należy zamknąć szczelnie w szklanym pojemniku. Stosować wg uznania.
Dowolność warzyw i przypraw zależy od Waszych upodobań i gustów. Kiedyś do mieszanki dodawałam czarny pieprz,ale teraz uznałam to za zbyteczne,bo i tak dodaję go do każdej potrawy wedle uznania.









Komentarze

  1. Robiłam domową "vegetę",bo kupnej nie używam,czasochłonne zadanie,ale efekt idealny:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty