Gołąbki z kaszą perłową

O tym,że kasza jest bardzo zdrowa i powinniśmy ją spożywać często wiedziałam dawno,lecz w moich potrawach bywała rzadko. Postanowiłam to zmienić i podjęłam wyzwanie by kaszę  koniecznie wprowadzić  na stałe do naszych posiłków. Gatunków kaszy jest wiele więc jest z czego wybierać,by przygotować smaczne potrawy.
Dziś proponuję gołąbki z kapusty włoskiej,z farszem z kaszy perłowej,gotowanego mięsa z kurczaka i gotowanej marchewki,polane białym sosem.










1 średnia główka kapusty włoskiej
100 g kaszy jęczmiennej perłowej
1 filet z kurczaka
2 marchewki
włoszczyzna
cebula
sól
pieprz
1/4 łyżeczki curry
chili w młynku
natka pietruszki
2 łyżki oleju rzepakowego
100 ml słodkiej śmietany
1 łyżka mąki
Kapustę sparzamy we wrzątku,zdejmujemy liście.
Kaszę (użyłam w saszetce) gotujemy w osolonej wodzie 20 minut,osączamy na sicie i pozostawiamy do wystygnięcia.
Filet z kurczaka gotujemy z dodatkiem warzyw,tak jak na rosół.
Ugotowany filet kroimy na drobne kawałki. Na patelni rozgrzewamy olej,podsmażamy na rumiano drobno pokrojoną cebulę. Patelnię odstawiamy z ognia,dodajemy pokrojony filet,pokrojoną w kosteczkę ugotowaną marchewkę,kaszę i posiekaną natkę pietruszki,doprawiamy do smaku solą,pieprzem,curry i chili. 
Farszem napełniamy liście kapusty,zawijamy gołąbki. 
Gołąbki układamy w garnku,zalewamy rosołem od gotowania mięsa,gotujemy 20 minut na małym ogniu. 
Ugotowane gołąbki wykładamy na półmisek.
 Rosół zaciągamy śmietaną wymieszaną z mąką. Sosem polewamy gołąbki.







Komentarze

Popularne posty