Masło orzechowe

Do zrobienia domowego masła orzechowego przymierzałam się dawno,bo wiadomo,że te ze sklepu to mają szeroki skład. Oprócz orzechów jest cała masa różnych dodatków a w tym tłuszcz palmowy,który jest szkodliwy. Zrobienie masła jest bardzo proste a jak kupimy gotowe obrane orzechy to już pójdzie jak z płatka. Musimy mieć tylko dużej mocy blender by dał radę orzechom.
Ja zrobiłam sobie trochę po górkę i kupiłam fistaszki w łupinkach więc trochę musiałam się nałupać. Efekt końcowy zadowalający więc warto było.








 500 g obranych fistaszków
sól morska do smaku

 Orzechy wrzucić na gorącą patelnię i podprażyć potrząsając patelnią by równo się zarumieniły.
Ostudzone wrzucić do pojemnika i zacząć działać blenderem. Trzeba robić sobie przerwy by nie przegrzać i nie spalić blendera. Miksować do uzyskania odpowiedniej konsystencji masła. Pod koniec blendowania dodać sól do smaku.






 Dziś na pierwszy ogień by wypróbować masło poszły wafle kukurydziane z solą morską Kupiec 









Komentarze

Popularne posty