Siekane kotlety z kurczaka

Kotlety siekane to nic innego jak drobno pokrojone mięso plus różne dodatki. Kombinacje dowolne,każdy daje to co lubi. W moich kotletach są kawałki filetu z kurczaka,kolorowe papryki i ser który pod wpływem temperatury fajnie je sklei. Dodatkowym atutem jest to,że nie są one nasączone niepotrzebnym tłuszczem,bo piekłam je w piekarniku. Obok kotletów ułożyłam ćwiartki ziemniaków,które wcześniej polałam oliwą i oprószyłam przyprawami i za jednym zamachem bez stania przy garnkach powstał pyszny obiadek.











ok. 250 g filetu z piersi kurczaka
1/4 czerwonej papryki
1/4 żółtej papryki
50 g startego żółtego sera
1 cebula
2 jajka
2 czubate łyżki kaszki kukurydzianej (użyłam Kupiec)
sól
świeżo mielony pieprz
1 łyżeczka przyprawy do kurczaka


Filet pokroić w drobną kostkę.Paprykę oraz cebulę również pokroić w kostkę. 

 Wymieszać razem wszystkie pokrojone składniki,wbić jajka,dodać kaszkę,starty ser oraz przyprawę do kurczaka,dokładnie wymieszać i doprawić do smaku solą i pieprzem. Dłonie nawilżyć i uformować zgrabne kotlety. Kotlety ułożyć na blaszce wyścielonej papierem do pieczenia,wstawić do piekarnika nagrzanego do 190*C i piec około 40 minut. Podawać na ciepło np z pieczonymi ziemniaczkami i surówką.
















Komentarze

Popularne posty