Rosół z kaszą jaglaną

Najlepszy rosół to ugotowany z wiejskiej kury i to jest prawda,ale jak nie mam kury to porcja z indyka też się nadaje.
Właśnie na mięsie z indyka często gotuję  rosół a zamiast makaronu podaję go z kaszą jaglaną.




2-2,5 l wody
1 spore skrzydło z indyka
4 marchewki
2 pietruszki
kawałek selera
kawałek pora
pół cebuli
kilka kulek ziela angielskiego
kilka ziaren pieprzu
2 listki laurowe 
sól
1 łyżeczka pieprzu ziołowego
natka pietruszki



Skrzydło indyka podzieliłam na dwie części,włożyłam do zimnej wody,dodałam ziele,kulki pieprzu,listek laurowy,zagotowałam. W momencie wrzenia wytworzyły się szumy na wierzchu więc zebrałam je łyżką. Tak gotowałam ok. 15 minut po tym czasie dodałam pokrojoną w sporą kostkę marchew,pietruszkę i seler. Wsypałam sól do smaku,pieprz ziołowy,cebulę przypiekłam nad płomieniem gazu i dodałam do zupy,włożyłam też kawałek pora. Rosół gotowałam ok. 1 godz na małym ogniu. Kaszę ugotowałam osobno,nałożyłam porcje na talerze,posypałam natką i nalałam rosół.






Komentarze

Popularne posty