Ryba po grecku

Święta tuż,tuż a taka rybka będzie mile widziana na świątecznym stole. W moim domu uwielbiana przez domowników i w żadnym wypadku nie może jej zabraknąć.




 500 g filetu z dowolnej ryby ( ja użyłam morszczuka)
4-5 marchewek
2 pietruszki
1/2 średniego selera
3 cebule
2 łyżki oleju 
2 liście laurowe
3-4 kulki ziela angielskiego
2 łyżki koncentratu pomidorowego
1 łyżka ketchupu pikantnego
1 łyżeczka cukru
sól
świeżo mielony pieprz
mielona słodka papryka




Filet z ryby przyprawić solą i pieprzem, obtoczyć w jajku i panierce (ja mieszam mąkę i bułkę tartą pół na pół). Usmażyć i pozostawić do wystudzenia.
Seler, pietruszkę i marchew zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Cebulę pokroić w piórka. Do garnka wlać olej, włożyć cebulę i smażyć krótką chwilę,po czym dodać pozostałe warzywa,liście laurowe i ziele angielskie.Całość podlać  odrobiną wody i dusić do miękkości. Gdy warzywa już zmiękną ,dodać  koncentrat pomidorowy, ketchup,  doprawić do smaku solą,pieprzem,papryką i  cukrem.Wszystko razem dokładnie wymieszać i jeszcze chwilkę gotować.
Gorącym sosem przykryć ułożoną na półmisku rybę.
Odstawić do wystygnięcia. Ryba najlepiej smakuje następnego dnia gdy przejdzie aromatem warzyw.












Komentarze

  1. Pycha, dawno nie jadłam, ale bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja dodaję do sosu 2 łyżki musztardy, a całość posypuję pietruszką

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również dodaję musztardy i pare kropel cytryny smacznego.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty