Jabłkowe róże w cieście francuskim

Bardzo efektowny i smaczny wypiek z ciasta francuskiego,który od pewnego czasu jest hitem internetu. 
Z racji tego,że mamy karnawał ja upiekłam te róże i podałam jako słodką przekąskę karnawałową moim gościom na imprezie organizowanej u mnie w domu. Goście byli zachwyceni.












 1 op. gotowego ciasta francuskiego
2 jabłka
3 łyżki dowolnego dżemu (użyłam domowej konfitury morelowej)
 sok z 1/2 cytryny
cukier puder do posypania

Jabłka umyć,przekroić na  pół,wyciąć gniazda nasienne i pociąć na cienkie plasterki. W garnku zagotować 250 ml wody i sok z cytryny. Plasterki jabłek wrzucić do wrzątku,gotować dosłownie chwilę by plasterki delikatnie zmiękły. Wyjąć jabłka na sito,osączyć i przestudzić.
Ciasto rozwinąć,pociąć na 6 pasków. Każdy pasek posmarować dżemem,na połowie ułożyć plasterki jabłek tak aby zachodziły na siebie. Jabłka mogą delikatnie wystawać ponad ciasto. Pozostałą część paska nałożyć na jabłka i zwinąć w rulon tworząc różę. Gotowe róże włożyć do formy do wypiekania muffinek. Na wierzch nałożyć arkusz papieru do pieczenia ( dzięki temu jabłka się nie spalą),formę wstawić do piekarnika. Piec ok. 45 minut w temp. 190*C. Na 10 minut przed końcem pieczenia ściągnąć papier.
 Upieczone róże wystudzić i oprószyć cukrem pudrem.



Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty