Jagodowo-pomarańczowy sernik na zimno

Dopiero mamy styczeń a ja już tęsknię za latem,za ciepłem słońca i smakiem letnich owoców. By chociaż trochę wnieść tego lata do kuchni zrobiłam sernik z dodatkiem jagód leśnych. Jagody oczywiście mrożone ale równie smaczne jak latem.











 spód:
250 g herbatników pełnoziarnistych 
100 g masła

masa jagodowa:
500 g serka waniliowego
250 g mrożonych jagód
5 łyżeczek żelatyny

masa pomarańczowa:
500 g serka waniliowego
2 galaretki pomarańczowe

ponadto:
200 ml śmietanki 36%
1 łyżka cukru z wanilią


 Herbatniki rozdrobnić za pomocą blendera. Masło roztopić,połączyć z rozdrobnionymi herbatnikami i dokładnie wymieszać. 
Tortownicę o średnicy 26 cm wyłożyć folią aluminiową.  Masę ciasteczkową przełożyć do formy i  równo rozprowadzić na folii. Wstawić do lodówki na 20 minut.
Jagody rozmrozić,zmiksować z serkiem i połączyć z żelatyną rozpuszczoną w niewielkiej ilości wody. Masę wylać na spód ciasteczkowy,odstawić do stężenia.
Galaretki rozpuścić w 2 szklankach gorącej wody,odstawić do wystygnięcia i tężejącą połączyć z serkiem. Masę pomarańczową wylać na warstwę jagodową.
 Sernik wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.
 Przed podaniem udekorować ubitą śmietaną.













Komentarze

  1. Cudny :) Powiew lata w środku zimy - też mam ostatnio takie ciągoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A mozna byloby uzyc serka mascarpone zamiast waniliowego i pewnie cukier?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty