Pączki z piekarnika

Tłusty czwartek tuż tuż a u mnie pączki już dziś,bardzo dietetyczne,bo z piekarnika. Ktoś może powie,że z piekarnika to nie pączki,prawdziwe smaży się w tłuszczu. Mnie smakują właśnie takie,z pewnością zawierają mniej kalorii więc można sobie pozwolić na kilka.









2,5 szkl. mąki tortowej
100 ml ciepłego mleka
50 g świeżych drożdży
3 łyżki cukru
2 żółtka
1 jajko
100 g roztopionego masła
szczypta soli

nadzienie:
domowej roboty konfitura z wiśni 

do posmarowania pączków:
1 żółtko
2 łyżki mleka

lukier:
150 g cukru pudru
1 łyżeczka masła
1 łyżeczka soku z cytryny
2-3 łyżki gorącej wody 

do posypania:
 karmelowa posypka


Z mleka,drożdży,1 łyżki cukru i 1 łyżki mąki zrobić rozczyn i odstawić na kilkanaście minut do wyrośnięcia. 
Do miski wsypać mąkę,pozostały cukier,szczyptę soli i dodać jajka. Lekko rozmieszać,wlać rozczyn i roztopione masło,dokładnie wyrobić ciasto. Gotowe,wyrobione ciasto odstawić do wyrośnięcia na 1-1,5 godziny nakrywając miskę ściereczką. Z wyrośniętego ciasta odrywać nieduże kawałki,lekko rozciągnąć na dłoni,nałożyć łyżeczkę konfitury i uformować pączka. Pączki układać w papierowych papilotkach do wypieku muffinek,ustawiać na dużej blaszce zachowując spore odstępy. Blaszkę z pączkami odstawić na 10-15 minut do wyrośnięcia. Wyrośnięte pączki posmarować roztrzepanym żółtkiem i mlekiem.
Piec w piekarniku nagrzanym do 180*C przez 25 minut. 
Pączki wystudzić i polukrować. 
Z tej porcji wyszło mi 16 pączków.















Komentarze

  1. One są z piekarnika? Wyglądają jak prawdziwe, smażone w głębokim tłuszczu. Koniecznie muszę spróbować takie zrobić.
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis. Biegnę do sklepu po drożdże i zaczynam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. A musza byc w papilotkach bo nie mam a chce zrobic te paczki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie muszą,ale w papilotkach wychodzi ładniejszy kształt pączka;

      Usuń
  4. Pieką się. źle coś posklejałam bo dżem cały mi ucieka ale mimo to wyglądają obiecująco :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam ! Super pomysł ! Na pewno skorzystam i to już dzisiaj :) Pozdrawiam !
    Poleciłem w G+ niech więcej osób skorzysta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do wypróbowania i życzę smacznego!

      Usuń
  6. Zrobiłam z podwójnej porcji. Wyszło mi 17 większych pączków, ale nie używałam papilotek, kładłam na blachę jak bułeczki. Tak też wyglądają :-) Ale naprawdę wyszły super! Dziękuję za przepis, pierwszy raz nie mam ogromnych wyrzutów sumienia jedząc pączki w tłusty czwartek :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super!Bardzo się cieszę,że wyszły i że smakowały:)

      Usuń
  7. Paczi super .Szkoda ze komiiarza jeszcze nie byo.. A piekł facet. .

    OdpowiedzUsuń
  8. Dziękuję :) pączki przepadły :) w trzy minuty jak dzieci ze szkoły wróciły :) ... http://chlebanaszego.blogspot.com/2017/02/nietuste-paczki-z-piekarnika.html
    ...przy lukrowaniu poszalałem i zrobiłem dzieciowo kolorowe :) Pozdrawiam i Życzę dalszych sukcesów, wspaniałych przepisów...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty