Tarta z łososiem i szpinakiem

Zainspirowałam się przepisem, który znalazłam na blogu  Kawa i Czekolada i upiekłam bardzo smaczną tartę
Spód do tarty zrobiłam z mąki pełnoziarnistej i krupczatki więc wyszedł niesamowicie kruchy,wręcz rozpływający się w ustach. Nadzieniem jest łosoś i szpinak,połączenie które bardzo lubię.




 ciasto:
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
100 g mąki krupczatki
200 g masła
1 jajko
szczypta soli

nadzienie:
400 g świeżego filetu z łososia
pieprz cytrynowy
sól
1 łyżeczka soku z cytryny
150 g mrożonego szpinaku
1 żabek czosnku
1 łyżeczka masła

sos beszamel:
50 g masła
50 g mąki
 500 ml mleka
sól
świeżo mielony pieprz

Mąki wymieszać razem,dodać sól i posiekać z zimnym masłem. Dodać jajko i zagnieść ciasto. Ciasto owinąć folią spożywczą i chłodzić w lodówce minimum 1 godzinę.

Łososia skropić sokiem i cytryny,przyprawić solą i pieprzem cytrynowym,owinąć folią aluminiową i upiec w piekarniku. Temp. pieczenia 190*C przez 20 minut.

Szpinak zmrożony włożyć do garnka,dodać masło i rozgnieciony czosnek. Gotować do odparowania wody.

W garnku roztopić masło,podsmażyć na nim mąkę,następnie dolać mleko. Sos należy energicznie mieszać by nie powstały grudki,gotować aż zgęstnieje. Doprawić do smaku solą i pieprzem.

Schłodzone ciasto rozwałkować na grubość 5 mm,przełożyć do wysmarowanej formy( ja użyłam 2 foremek o średnicy 18 cm). Dokładnie wylepić i nakłuć widelcem. Na ciasto można położyć papier i obciążyć grochem lub fasolą,które należy usunąć na 10 minut przed końcem pieczenia. Ja nie obciążałam mojej tarty.
Piec 20 minut w temp. 180*C. Na podpieczony spód ułożyć kawałki łososia,szpinak i zalać sosem. Tartę włożyć ponownie do piekarnika i piec jeszcze 25 minut. Podawać na ciepło.















Komentarze

Popularne posty