Kruche ciasto z rabarbarem i różową pianką

Na majówkę u mnie ciasto z rabarbarem. 
Rabarbar dość okazały urósł w ogrodzie więc nie mogłam mu się oprzeć i zrobiłam ciasto. Obowiązkowo również ugotowałam kompot z rabarbaru,to taki mój tradycyjny majowy zestaw.
Przepis na ciasto pochodzi z bloga I love bake









 ciasto:
2,5 szkl. mąki tortowej
200 g masła
5 żółtek
3 łyżki cukru pudru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
szczypta soli

pianka:
5 białek
1 szkl. cukru
2 op. budyniu malinowego (2x40g)
1/2 szkl. oleju rzepakowego

ponadto:
3-4 łodygi rabarbaru
1 łyżka cukru


 Rabarbar umyć,pokroić na kawałeczki (nie obierać),posypać łyżką cukru i odstawić.
Mąkę przesiać razem z proszkiem i cukrem pudrem. Dodać sól, żółtka i wymieszać. Następnie dodać pokrojone na kawałeczki zimne masło i szybko zagnieść ciasto. 

Ciasto podzielić na dwie części. Jedną wylepić dno formy (u mnie kwadratowa o wym. 24×24 cm) wcześniej wyłożona papierem do pieczenia, nakłuć widelcem i wstawić do lodówki na pół godziny. Drugą część ciasta owinąć folią i włożyć do zamrażarki.
Spód podpiec w temp. 190 C przez około 15 min. Wyjąć i wystudzić.
Białka ubić na sztywną pianę. Pod koniec dodawać stopniowo cukier i miksować przez około 2 min. Następnie dodać  proszek budyniowy oraz wlewać powoli olej.

 Piankę wyłożyć na spód, ułożyć odsączony rabarbar i zetrzeć na tarce o dużych oczkach zamrożone ciasto.
 Piec w temp. 190 C przez około 35-40 min. do zarumienienia wierzchu. 
Gotowe ciasto można oprószyć cukrem pudrem.









Komentarze

Popularne posty