Dżem truskawkowy z płatkami dzikiej róży

Kilka lat temu posadziłam u siebie w ogrodzie pierwszy krzak róży. Wyrósł okazały, z roku na rok wydaje coraz więcej pachnących kwiatów. W zeszłym dosadziłam kolejną białą. Taka róża w ogrodzie to skarb zarówno kwiaty jak i potem owoce. Róża kwitnie w tym czasie co owocują truskawki więc połączyłam jedno i drugie. Dżemik wyśmienity i pachnący różą.










1 kg umytych i oczyszczonych truskawek
1 szklanka płatków dzikiej róży
 sok z jednej cytryny
300 g cukru
1 op Dżemixu 3:1

Płatki róży należy przygotować odcinając od każdego białą końcówkę. Trochę to pracochłonne ale to konieczne.
Truskawki podzielić na połówki bądź ćwiartki w zależności jakie mamy duże (ja użyłam małych więc dzieliłam na pół),włożyć do garnka z grubym dnem,wymieszać z dżemixem,cukrem,sokiem z cytryny i płatkami. Odstawić na dobre pół godziny by owoce puściły sok. Następnie doprowadzić do wrzenia i gotować 3-4 minuty. Gorącym dżemem napełniać wyparzone wcześniej słoiki i od razu zakręcać. Słoiki pozostawić do góry dnem do wystygnięcia po czym wynieść do spiżarni.














Komentarze

Popularne posty