Domowe lody w trzech smakach

Jaki deser najlepiej sprawdzi się podczas upalnych dni? Oczywiście,że lody i to najlepiej zrobione przez nas w domu. Lody wcale nie wymagają wielkiego zachodu i pracy po za minimum trzygodzinnym oczekiwaniem na mrożenie. Znalazłam super przepis na lody bez mieszania i bez użycia maszynki do lodów,bo takowej nie posiadam. Z całą pewnością mogę je polecić (źródło tu klik)

Dokonałam małej modyfikacji i dorzuciłam zmiksowane owoce i cukier waniliowy. Tak w mojej kuchni powstały lody waniliowe,jagodowe i porzeczkowe.
















500 ml śmietany 30 %
3 jajka
150 g  cukru pudru (dałam drobny cukier)
1 łyżka cukru waniliowego (dałam domowej roboty)
ponadto:
świeże czerwone porzeczki zmiksowane i przetarte przez sito
jagody zmiksowane (dałam kamczackie)


Jajka muszą być koniecznie świeże i najlepiej od wiejskich kur. Trzeba je sparzyć wrzątkiem i oddzielić białka od żółtek. 
Żółtka utrzeć z połową cukru puszystą masę (około 5 minut).  
W osobnym naczyniu ubić na bardzo sztywną pianę białka, następnie stopniowo dosypywać resztę cukru stale miksując jeszcze przez kilka minut. Piana powinna być bardzo gęsta, dosłownie taka jak na bezę. 
 W trzecim naczyniu ubić schłodzoną kremówkę, też na bardzo sztywną zbitą masę.
Ostatnim etapem jest złączenie wszystkich składników. Robimy to powoli za pomocą łyżki. Do białka dołożyć żółtka, następnie śmietanę.
Masę podzielić na trzy części. 
Pierwszą bez dodawania żadnych dodatków włożyć do pojemnika,szczelnie zamknąć i włożyć do zamrażalnika.
Do drugiej części dodać przetarte czerwone porzeczki,do trzeciej przetarte jagody,pojemniki zamknąć i zamrozić.
 Dzięki temu mamy gwarancję tego, że nie wytworzą się kryształki lodu. 
Zamrażać przez minimum 3 godziny.
Lody spożyć w przeciągu tygodnia, ponieważ są w nich surowe jajka.













Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty