Crumble z malinami i jeżynami

Owoce zapiekane pod kruszonką to jeden z najsmaczniejszych deserów na ciepło jakie znam. Rodzaj owoców dowolny jak i dobór składników na kruszonkę. Ja bardzo lubię do kruszonki dodawać płatki owsiane,jaglane czy też orkiszowe. Dziś moje crumble jest z dodatkiem płatków ryżowych i owsianych od Kupiec oraz z pysznymi malinami i jeżynami,których teraz jest pod dostatkiem.









 1 szklanka mleka
1 i 1/4 szklanki płatków ryżowych Kupiec
1 łyżeczka cukru

kruszonka:
70 g zimnego masła
2 łyżki cukru trzcinowego
2 łyżki wiórków kokosowych
3 łyżki płatków owsianych błyskawicznych Kupiec
1 łyżka mąki pszennej
1 łyżka cukru z wanilią

ponadto:
100 g malin
100 g jeżyn

Mleko zagotować,wsypać płatki ryżowe i cukier. Gotować 2-3 minuty mieszając. Odstawić do wystygnięcia.
Z masła,cukru,płatków i wiórków zrobić kruszonkę.
Przygotować naczynia do zapiekania (ja użyłam 4 średnie kokilki + 1 większą owalną),każde wysmarować masłem.
Do każdej kokilki nałożyć porcję płatków ryżowych ugotowanych na mleku,na to owoce i wszystko obficie posypać kruszonką.
Napełnione kokilki wstawić do nagrzanego do 200* C piekarnika i zapiekać 20 minut.
Podawać na ciepło np z gałką lodów waniliowych.















Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty