Sałatka z kapusty i ogórków do słoików

Teraz latem kiedy jest ogromny wybór świeżych warzyw,a większość pochodzi z mojego warzywnika warto przygotować taką sałatkę. Potem jesienią czy zimą,gdy nie mam zbyt wiele czasu by zrobić surówkę sięgnę po słoik,otworzę i dodatek do obiadu jak znalazł.

Przepis  pochodzi stąd:
 http://www.mojegotowanie.pl/przepis/salatka-z-ogorkow-i-bialej-kapusty-na-zime

Zmodyfikowałam  ilość warzyw pod swoje potrzeby a marchewkę zamiast na wiórki pocięłam na plasterki.



 2 kg białej kapusty
2 kg ogórków
4 szt czerwonej papryki ( ok 80 dag)
1 kg cebuli
 1 kg marchewki
2 duże ząbki czosnku
4 łyżki soli kamiennej  
Ogórki porządnie umyć i wraz ze skórką poszatkować w plastry. Marchewki obrać ,poszatkować w cienkie plasterki.Kapustę poszatkować, a cebulę pokroić w piórka, paprykę również poszatkować w cienkie paski. Wszystkie warzywa wymieszać z przeciśniętym przez praskę czosnkiem,posolić 2 łyżkami soli. Odstawić na 2 godziny .


zalewa:
 2 szkl. cukru
2 szkl. octu 10%
1 szkl. oleju
10 ziaren ziela angielskiego
2 łyżeczki grubo mielonego czarnego pieprzu  
 4 listki laurowe

Ocet i olej wlać do garnka,wsypać cukier i przyprawy,zagotować i wystudzić. Następnie zalać zalewą poszatkowane warzywa,dokładnie wymieszać  i zostawić jeszcze na ½ godziny aby się przegryzło.


Przygotowane słoiki napełnić sałatką ,zalać resztkami zalewy,która zostanie w misce,szczelnie zakręcić i pasteryzować 15 minut.
Z podanej porcji wyszło 14 słoików o poj. 500 ml.


Komentarze

  1. Robię już drugi raz...jest bardzo smaczna. Polecam:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja mama robiła taką sałatkę na zimę.Warto poświęcić teraz trochę czasu by w chłodne, zimowe popołudnia cieszyć się jej smakiem.Polecam

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty