Dyniowe pierogi na parze

Pierogi gotowane na parze to przysmak mojej rodziny. Robiłam już z różnymi nadzieniami jednak z dynią zrobiłam po raz pierwszy. Dodatek dyniowego puree nadał pierogom  fantastycznego żółtego koloru i ciekawego smaku.




 ciasto:
270 g mąki pszennej
1 jajko
1 łyżka oleju z pestek winogron
szczypta soli

rozczyn:
 1/2 szkl. ciepłego mleka
20 g drożdży
1 łyżeczka cukru
1 łyżka mąki 

nadzienie:
150 g twarogu
1 żółtko
3 łyżeczki puree z dyni
3 łyżeczki cukru z wanilią
szczypta cynamonu

Z mleka,drożdży,1 łyżeczki cukru i 1 łyżki mąki  zrobić rozczyn i odstawić na kilka minut do wyrośnięcia.

Składniki nadzienia połączyć ze sobą by powstała gęsta pasta. 

Do miski wsypać mąkę,dodać puree z dyni,jajko,olej,sól i wlać wyrośnięte drożdże. Wyrobić gładkie ciasto,oprószyć mąką,miskę przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na pół godziny.
Wyrośnięte ciasto rozwałkować na płat o grubości 1 cm. Szklanką lub okrągłą foremką wyciąć kółka,lekko rozciągnąć,nałożyć łyżeczkę nadzienia,zlepić i uformować w dłoniach kulkę. Kulki ułożyć na oprószonej mąką stolnicy lub blacie pozostawiając kilka minut do podrośnięcia.

W tym czasie zagotować w dużym garnku wodę. Jeżeli mamy wkładkę do gotowania na parze to należy włożyć do garnka,jeżeli nie to na garnek założyć ściereczkę i przymocować ją mocną gumką. Kiedy woda zacznie się gotować ułożyć po kilka pierogów,tak aby zachować między nimi odstęp. Pierogi będą rosnąć i zwiększą jeszcze objętość. Garnek z pierogami przykryć miską lub drugim garnkiem. Gotować 10 minut każdą porcję pierogów. Ważne aby podczas gotowania nie podnosić miski,pierogi mogą opaść.
Pierogi podawać polane roztopionym masłem z przyrumienioną cebulką.










Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty