Syrop miętowy

Cały mój dom pachnie dziś miętą, a to zasługa gotującego się syropu ze świeżej mięty. Jeżeli ktoś lubi takie zapachy to polecam ugotować, a później będziemy się delektować syropem dodając go do ulubionych napojów lub deserów. 
Przygotowanie syropu jest bardzo łatwe i szybkie pod warunkiem,że mamy świeżą miętę. U mnie w ogrodzie mięta urosła okazała więc mogę działać.









2 szklanki wody
2 szklanki cukru
około 150 g samych listków mięty bez łodyg

Wodę zagotować z cukrem,włożyć miętę i gotować pod przykryciem 20 minut. Wystudzić,przecedzić przez gazę i rozlać do buteleczek. Przechowywać w lodówce.

Z podanej porcji wyszło 3 szklanki syropu.

 Ja do syropu użyłam białego cukru i uzyskałam lekko seledynowy kolorek,jeżeli damy cukier trzcinowy syrop będzie miał kolor brązowawy.







Komentarze

Popularne posty