Miodownik przekładany kremem z kaszy manny

Miodownik to pyszne miodowe ciasto  kojarzone ze Świętami Bożego Narodzenia. Przekładane jest różnymi masami,często smarowany też powidłami,posypany orzechami. Co kuchnia to inne pomysły. Ja upiekłam taki tradycyjny przekładany kremem z kaszy manny. Górę posypałam złotymi małymi perełkami cukrowymi. Chociaż do Świąt jeszcze trochę czasu,u mnie już nimi zapachniało.



 ciasto:
500 g mąki pszennej
130 g cukru pudru
1 łyżeczka sody oczyszczonej
200 g masła
3 łyżki miodu naturalnego
2 jajka
szczypta soli

 krem:
 8 łyżek kaszy manny
750 ml mleka
4 łyżki cukru z wanilią
200 g masła
2 łyżki cukru pudru
1 łyżka ekstraktu  z wanilii
sok z 1/2 cytryny

polewa:
50 g masła
4 łyżki cukru
4 łyżki kakao
4 łyżki mleka 






Mąkę wymieszać z pudrem cukrem i sodą,posiekać z zimnym masłem. Dodać jajka i miód,zagnieść ciasto. Ciasto zawinąć w folię spożywczą i włożyć do lodówki na ok. 30 minut.
Następnie podzielić ciasto na 4 części,każdą cienko rozwałkować ułożyć na blaszce (26/26 cm),którą należy starannie wysmarować masłem i oprószyć mąką. Upiec kolejno 4 jednakowej wielkości placki. Czas pieczenia każdego placka 15-20 minut w temp. 180*.

W ganku zagotować mleko z cukrem i kaszą cały czas mieszając. Masa powinna wyraźnie zgęstnieć jak budyń.
Ugotowaną kaszę wystudzić. Masło utrzeć z cukrem pudrem na puch,następnie dodawać porcjami kaszę cały czas miksować aby powstał puszysty krem. Na koniec dodać ekstrakt i sok z cytryny.



Gotowym kremem przełożyć upieczone placki. 
Składniki polewy roztopić i mieszając połączyć ze sobą. Polewę rozsmarować na wierzchu miodownika,dowolnie udekorować.


Ciasto nadaje się do spożycia dopiero na następny dzień po zrobieniu,kiedy dobrze zmiękną wszystkie warstwy ciasta i będzie można bez problemu je pokroić.




Komentarze

  1. Patrząc na Twoje ciasto i mi się udzielił świąteczny klimat:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jaka jest wielkość blaszki, w której pieczesz to ciasto?

    OdpowiedzUsuń
  3. Nawet nie wiecie jakie to dobre. miam....miam....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty