Makowa panienka

W internecie krążą różne wersje tego ciasta,ja dołączam swoją. Większość ciast przełożona jest kremem budyniowym,bywają też z masą śmietanową. 
Ja zrobiłam masę budyniową bez użycia gotowych budyni i uperfumowałam ją na waniliowo. Górę ciasta ozdobiłam prażonymi płatkami migdałowymi.




 ciasto:
8 białek
4 żółtka 
100 g cukru
150 g maku
100 g wiórek kokosowych
100 g mielonych migdałów

krem:
500 ml mleka
2  łyżki mąki pszennej
2 łyżki mączki ziemniaczanej
4 żółtka
4 łyżki cukru
250 g masła 

ponadto:
50 g płatków migdałowych


Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę,stopniowo dodawać cukier,następnie żółtka. Do masy jajecznej wsypać wiórki,mak i mielone migdały. Delikatnie wymieszać wszystko łopatką. Masę podzielić na 2 części i przelać do 2 blaszek (24/28 cm) wyłożonych papierem do pieczenia. Piec w temperaturze 170* przez 20 minut. Po upieczeniu wystudzić placki.

Odlać 1/2 szklanki mleka, wymieszać z mąkami i żółtkami,resztę zagotować z cukrem i cukrem waniliowym. Do gotującego się mleka wlać rozrobioną mieszankę mączną i gotować stale mieszając do powstania gęstej masy. Budyń odstawić do wystygnięcia.

Miękkie masło utrzeć na puszystą masę,dodawać po łyżce budyniu. Utrzeć gładki krem,pod koniec ucierania dodać ekstrakt waniliowy.
Gotowym kremem przełożyć upieczone placki zostawiając trochę kremu do posmarowania góry ciasta.

Płatki migdałowe uprażyć na gorącej patelni i posypać nimi ciasto. 
Ciasto wstawić do schłodzenia do lodówki na kilka godzin.









Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty