Kruche ciasto z porzeczkami i bezą

Wreszcie nadeszła moja ulubiona pora roku kiedy na wyciągnięcie ręki mam mnóstwo owoców i mogę oddać się owocowemu szaleństwu.
Czerwone porzeczki,mało lubiane, wielu uważa,że są kwaśne i cierpkie,ale to nieprawda,ja je bardzo lubię bo są doskonałe do podjadania a także do letnich wypieków.
Dziś ciasto o kruchym spodzie i bardzo słodką bezą,której słodycz przełamana jest kwaskowatymi porzeczkami. 
Dla mnie pycha:)

Polecam również inne moje pyszności z czerwonymi porzeczkami:
 sernik na zimno   drożdżówka    bułeczki











 ciasto:
 250 g mąki tortowej
50 g cukru pudru
4 żółtka
200 g masła
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
szczypta soli

beza:
4 białka
szczypta soli
 200 g cukru
1 łyżka mączki ziemniaczanej

ponadto:
500 g obranych czerwonych porzeczek
2 łyżki cukru
3 łyżki mączki ziemniaczanej

Zimne masło posiekać z mąką,cukrem pudrem,proszkiem i szczyptą soli. Dodać żółtka i zagnieść ciasto,owinąć folią i włożyć do lodówki co najmniej na 1 godzinę. 
Blaszkę (użyłam kwadratową o wym. 25/25 cm) wysmarować masłem. Schłodzonym ciastem wylepić spód blaszki,ponakłuwać widelcem,wstawić do nagrzanego do 180*C piekarnika i podpiec na złoty kolor ( ok. 20 minut). Wyjąć i przestudzić.
Białka ubić ze szczyptą soli na pianę dodając stopniowo cukier. Piana musi być sztywna i lśniąca. Na koniec dodać mączkę ziemniaczaną.
Porzeczki wymieszać z cukrem i mączką bezpośrednio przed położeniem na ciasto.
Na podpieczony spód nałożyć porzeczki i ubitą pianę. Wstawić ponownie do piekarnika i piec 20 minut w temp. 180 *C po czym zmniejszyć temperaturę do 150* i piec jeszcze 10-15 minut. Po upieczeniu odstawić do całkowitego wystygnięcia i dopiero kroić na kawałki.



















Komentarze

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty