Orzechowiec przekładany kremem budyniowym

Tej jesieni rozsmakowałam się w orzechach i powstał kolejny wypiek. Była już kora orzechowa i ciasto marchewkowe z orzechami teraz kolej na orzechowca.




orzechowy biszkopt:
8 białek
5 żółtek
3/4 szkl. cukru
200 g mielonych orzechów włoskich
5 łyżek mąki tortowej
1 łyżka proszku do pieczenia

krem:
500 ml mleka
3 żółtka
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki cukru z wanilią
200 g masła 

ponadto:
50 g grubo posiekanych orzechów włoskich


Białka ubić z cukrem  na sztywną pianę,miksując dodawać żółtka. Do masy jajecznej wsypać orzechy,mąkę i proszek do pieczenia. Delikatnie wymieszać i gotowe ciasto przelać na blaszkę 25/35 cm wyłożoną papierem do pieczenia. 
Piec 35 minut w temperaturze 180*. Po upieczeniu biszkopt wystudzić i przekroić na dwa cienkie placki.

 Z podanej porcji mleka odlać 1/2 szklanki,resztę zagotować z cukrem. Obie mąki i żółtka rozprowadzić w odlanym mleku,wlać do gotującego się mleka i ugotować gęsty budyń. Budyń wystudzić po czym utrzeć z masłem na puszysty krem dodając podczas ucierania ekstrakt z wanilii. 
Gotowym kremem przełożyć orzechowe biszkopty zostawiając trochę kremu na posmarowanie góry ciasta. Wierzch posypać posiekanymi orzechami. Ciasto wstawić na kilka godzin do lodówki po czym pokroić w kostkę.








Komentarze

  1. Poproszę ze 2 kawałeczki, jak jeszcze coś zostało :)

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie w lodowce od dwoch dni banofee 💙 Ale ja niemal kazde ciasto uwielbiam!😉
    Pozdrawiam
    Zapraszam do mnie: http://gotujzkarolka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. ile to jest 200g mielonych orzechów w przeliczeniu na szklanki a nie gramy? bd bardzo wdzięczna za odpowiedz:)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedzenie mojego bloga.
Miło mi będzie jak zostawisz komentarz.

Popularne posty